Monday, October 3, 2011

Tak sempat balik Indon.


MARANG - Seorang pejalan kaki yang dalam perjalanan pulang ke rumah terbunuh apabila dirempuh sebuah kenderaan semasa cuba melintas jalan di kilometer 13 Jalan Kuala Terengganu ke Kuantan di Kampung Rusila di sini, malam semalam.

Misniati, 38, mati di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala, patah kedua belah kaki manakala pemandu berumur 46 tahun, memandu Proton Satria dari arah Dungun ke Kuala Terengganu tidak mengalami sebarang kecederaan.

Suami mangsa, Abdul Rahman Abdul Ghani, 52, berkata, isterinya ke kedai di seberang jalan untuk membeli nasi bungkus namun selepas membeli juadah makan malam itu mangsa dilanggar kereta sewaktu melintas untuk pulang ke rumah.

Lebih menyedihkan kata pekerja am di sebuah pusat penginapan itu, sebelum kejadian isterinya sedang membuat persiapan dan mengemas pakaian kerana ingin pulang ke kampung halamannya di Indonesia pada keesokan harinya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Marang, Deputi Supritendan Ahmad Mazlan Yahaya ketika dihubungi Sinar Harian mengesahkan menerima laporan mengenai kejadian itu berkata, kemalangan berlaku kira-kira jam 7.30 malam.

No comments: