Sunday, September 11, 2011

Tubuh hangus disambar petir.


MARANG - Seorang pemuda, Mohd Fakrizuddin Adnan, 27, maut selepas dipanah petir ketika berlindung dari angin kuat dan hujan lebat di dalam rumah rakit di kawasan ternakan ikan air payau Sungai Pengkalan Jejawi di Batangan, di sini.

Dalam kejadian lebih kurang jam 6 petang, mangsa bersama seorang remaja, Mohd Hairy Syadin Mohamad, 18, (gambar) berteduh di dalam sebuah rumah rakit manakala lima lagi rakannya berlindung di sebuah lagi rumah di sungai itu.

Menceritakan kejadian itu, saksi kejadian, Mohd Hairy berkata, sebelum kejadian, mereka bertujuh termasuk mangsa (Mohd Fakrizuddin) dan ayahnya, Mohamad Mat Amin, 41, berada di kawasan ternakan ikan siakap itu.

“Ketika angin kuat dan hujan lebat kami bergegas memasuki dua rumah rakit yang dibina di atas petak ternakan ini untuk berteduh. Saya dan arwah berlindung di sebuah rumah rakit manakala ayah dan empat lagi di sebuah lagi rumah rakit.

“Tak sampai 10 minit tiba-tiba bunyi dentuman amat kuat. Saya kemudian melihat arwah terduduk di hadapan saya dalam keadaan mengerikan, baju dan seluar dipakainya koyak rabak dan seluruh badannya hangus,” katanya kepada wartawan cabuk !

Berita penuh berserta gambar mangsa dan temubual rakan2 mangsa di Sinar Harian edisi Terengganu ISNIN 12 SEPTEMBER hari ini..

No comments: