Tuesday, May 31, 2011

Marang dapat RM5 juta.


MARANG - Kerajaan Negeri mengenalpasti beberapa jalan dan longkang yang perlu dibina melibatkan peruntukan kira-kira RM5 juta pada lawatan kerja Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said ke daerah Marang semalam.

Ahmad berkata, antara peruntukan itu ialah bagi melebarkan jalan di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Pengkalan Berangan dengan jumlah peruntukan sebanyak RM1 juta manakala sebanyak RM1.5 juta bagi kawasan DUN Rhu Rendang.

Menurutnya, sebanyak RM1 juta pula diperuntukkan bagi meluruskan satu selekoh di Jalan Kuala Terengganu ke Kuantan di Kampung Alor Tuman, Pulau Kerengga di mana lokasi berkenaan dikenal pasti sering menyumbang berlakunya kemalangan maut.

Ahmad yang juga merupakan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri berkata, lain-lain peruntukan ialah bagi membina dan melebarkan jalan di DUN Alor Limbat dan DUN Bukit Payong masing-masing sebanyak RM700,000.

Terdahulu katanya, Kerajaan Negeri telah menyediakan peruntukan lebih RM20 juta bagi membina jalan baru dan melebarkan jalan-jalan sedia ada, membina longkang serta kemudahan-kemudahan lain seperti pasar untuk keselesaan rakyat sejak tahun lalu.

Salute Nik Dir kerana mampu bawa perubahan kepada pengundi DUN Rhu Rendang walaupun bukan YB....

No comments: