Tuesday, August 2, 2011

Sumpah mangsa ragut.



KUALA TERENGGANU - "Saya harap peragut itu menerima hukuman yang setimpal (koma) atau lebih teruk (mati) daripada keadaan yang menimpa adik," demikian luahan mangsa ragut, Maleha Malik yang cedera parah dalam kejadian ragut di Jalan Kamaruddin, Ahad lepas.

Maleha, 24, ketika ditemui di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) hari ini, masih di dalam keadaan lemah dan amat sedih kerana adiknya Maizatul Akmal, 22, masih dalam keadaan koma.

"Sekarang saya masih rasa sakit lagi di bahagian tangan dan perut,tapi saya rasa lebih tertekan apabila adik masih belum sedarkan diri," katanya.



Dalam kejadian kira-kira pukul 8.30 pagi Ahad lalu, dua beradik itu cedera parah apabila motosikal dinaiki mereka bertembung dengan sebuah lagi motosikal dari arah bertentangan semasa mereka mengejar peragut yang melarikan beg tangan mereka.

Kejadian itu berlaku apabila kedua-dua beradik itu yang bermotosikal dipercayai dalam perjalanan dari rumah mereka menuju ke Kompleks Sri Iman untuk mengambil Wang Dana Bakti Remaja yang diberikan kerajaan negeri.

Dalam kejadian itu, Maleha yang hampir putus tangan serta luka di beberapa bahagian badan telah mula sedarkan diri semalam setelah menjalani pembedahan di hospital itu manakala adiknya masih koma.

Sementara itu, Ketua Polis Negeri Datuk Jamshah Mustapa yang melawat mangsa di hospital hari ini berharap orang ramai membantu menyalurkan maklumat untuk mengesan peragut terbabit.

No comments: